רסטורציה של גיטרה קלאסית שנת 66'

סיפורים קלאסייםעבודות בתהליך

בשבועיים האחרונים מגיעות אלי לבית המלאכה מספר גיטרות קלאסיות ישנות לרסטורציה, שחזור מראה.
והפעם על השולחן – גיטרה ארגנטינאית שנת 1966 שנבנתה בעבודת יד  – יפייפיה! עם צליל שובה לב ומרגש.

הגיטרה הגיעה למעבדה בווילד גיטרס כשהלקוח ואחיו רצו להחיות את הגיטרה שנמצאת במשפחה כבר שנים רבות.
לגיטרה יש סדקים רבים בגב ובלוח הפנים, יש מסמר נעוץ בלוח התהודה – נסיון כושל של מישהו להצמיד את הסדק שנוצר שם.
הגשר התרומם והוא רוטט ומזמזם כשמנגנים.
הסריגים לא מאוחדי גובה – ובכלל הגיטרה צריכה סטאפ כללי –
🙂 ובכל זאת היא מדהימה! 🙂


ניגשתי תחילה לטפל בגשר – הנה תמונה מההדבקה –
בהמשך אטפל בשאר הסדקים….מחכה שהדבק יתיבש….
הדבקת גשר בגיטרה קלאסית

שלב טיפול בסדקים:
אחרי שהדבקתי את הגשר – ניגשתי לטפל בסדקים בלוח התהודה  -מדובר בסדק אחד גדול שדרש החדרה של סיב עץ ועוד מספר סדקים קטנים שדרשו הדבקה וחיזוק פנימי.

הנה תמונות מתהליך החדרת הסיב –
תחילה ניקיתי את הדבק שנשאר מהדבקה ישנה שמישהו ניסה לעשות בשבר הזה.
היו בתוך הסדק שאריות דביקות של דבק מגע – דבק שבפירוש לא מתאים להדבקת עץ.
לאחר הנקיון  -פתחתי את הסדק מעט בעזרת כלי מיוחד שיוצר צורה של V בעץ.
הכנתי סיב עץ כך שצורתו אף היא תהיה V כדי שיתאים לחריץ.
את הסיב החדרתי והדבקתי ולאחר יבוש של 24 שעות גילחתי את חלקו העליון שיגיע למנח אחד עם פני לוח התהודה.

שלב הגימור:
לאחר הדבקות מרובות של סדקים בלוח התהודה ואף בלוח הגב ציפיתי את שני הלוחות של הגיטרה בלקה.
בחרתי כאן להשתמש בטכניקת פוליטורה – French Polish – בה מורחים שכבות מרובות ודקות באופן ידני סוג של חומר שנקרא שלאק (Shellac) שהוא בעצם שרף המופרש ע"י חיפושית המצויה על עצים בהודו ותאילנד . את השרף הזה ממיסים באלכוהול ומיישמים אותו על גבי המשטח. כשהוא מתייבש נוצרת שכבה מגנה לעץ.
זוהי טכניקה עתיקה ובחרתי בה לצורך התאמה לכלי הותיק הזה.
גיטרה לאחר פוליטורה - shellac

אשמח לתגובתכם כאן: